2002年6月21日 星期五

The Serenity Prayer 寧靜禱文

《The Serenity Prayer寧靜禱文》
110歲誕辰
美國神學家雷茵霍爾德·尼布爾 Reinhold Niebuhr (1892.6.21-1971.6.1)

God grant me the serenity to accept the things I can not change,
神啊,求祢賜給我平靜的心,去接受我無法改變的事,

courage to change the things I can,
賜給我勇氣,去做我能改變的事,

And the wisdom to know the difference.
賜給我智慧去分辨這兩者的不同。

Living one day at a time,
一天一天地過日子,

Enjoying one moment at a time,
一時一刻地欣賞生命,

Accepting hard ship as a pathway to peace,
接納艱苦是通往平安之路,

Taking, as Jesus did,
能夠效法耶穌,

This sinful world as it is, Not as I would have it,
接納這罪孽深重的世界的本相,而非自己所期望那個世界,

Trusting that You will make all things right,
堅信祢必會把萬事變為美好,

If  I surrender to Your will,
若我順服祢的旨意,

So that I maybe reasonably happy in this life,
好叫我此生能快樂地生活,

And supremely happy with You forever in the next.
並在永世裡得享與祢永遠同在的大喜樂。

Amen.
阿們。

沒有留言: